Tandemilla tempon SM kisoissa

Ensimmäinen fillarikilpailu mihin osallistuin, tapahtui tandemilla SM tempo -kisoissa Turussa 22.6. Kisan ajomatkat varmistuivat vain kolme viikkoa ennen kisaa, paraluokkaan tandemilla Kakskerran saarella matkaksi tuli 15km. Muutamaa viikkoa ennen kisaa pakkasimme pilotin Tiinan kanssa tandemin kyytiin ja lähdimme katsomaan tulevaa kisareittiä. Heti alkuun tuli selväksi, että tiedossa on mäkiä, mutkia ja kapeita teitä lähes koko reitin verran, ei varsinaisesti helppo reitti aloitteleville tandemajajille.

Ennen kisaa kävimme myös kaksi kertaa harjoittelemassa meidän paikallisen Rastilan tempoajon. Rastilassa matka on noin 10 kilometriä ja Turun reittiin verrattuna hieman helpompaa reittiä.

blogi3
Ennen lähtöä

Meidän lähtöaika kisassa oli klo:15.21 ja matkaan lähdettiin Hattulasta hyvissä ajoin, siten että ehdimme syödä matkalla ja olla ajoissa perillä. Varsinaisesti ylimääräistä aikaa ei lopulta jäänyt perillä. Ajoimme auton parkkiin, viritimme pyörän ajokuntoon ja kohti kisapaikkaa. Tavallaan hyvä, että jätimme auton kuuden kilometrin päähän lähtöpaikasta ja saimme veryttelynä ajaa perille. Matkaan ei mahtunut omia pyöriä ja traineriä millä lämmittely olisi pitänyt suorittaa, varsinaisesti lämmittelyajon mahdollisuus oli todella rajallinen. Klo:15.21 koittaessa suoritus alkoi ja lähdimme kohti ensimmäistä ja reitin pisintä ylämäkeä. Tarkoitus oli, että mäet mennään rauhassa, koska ylämäet ovat meille vielä vaikeita. Saimme hyvin vauhdista kiinni ja polkeminen tuntui hyvältä, mäet vaan hidastivat kulkua. 10 kilometrin kohdalla, reitin ollessa haasteellisin, meinasi usko jo loppua, mutta jostain saimme fiiliksen taas päälle ja reitin helpottuessa loppumatka sujui hyvää vauhtia. Loppuaika maalissa 24.36,08 eli keskinopeus oli 36,6km/h. Ensikertalaisina voitiin olla erittäin tyytyväisiä suoritukseemme.

Sykkeet olivat suorituksen aikana lähellä maksimia molemmilla, ainakin yritettiin päästä kovaa. Tällä viikolla kävimme Hämeenlinnan Tarmon viikkotempon ajamassa Janakkalan Rastilassa ja ensimmäistä kertaa keskinopeus oli yli 39. suunta on oikea ja ei kun pyörän päälle nauttimaan harjoittelusta.

Kisamatka Stravassa: https://www.strava.com/activities/617605434

blogi1
Tiinan tilaihmeeseen mahtuu yllättävän paljon tavaraa